EDI, Easy Scanning & Orgadata 

Wil je graag jouw voorraadbeheer en de opvolging van je bestellingen automatiseren? Dat kan dankzij de EDI-oplossing van Lecot. EDI zorgt ervoor dat processen geautomatiseerd en dus snel, efficiënt en correct verlopen. Bestellingen doorgeven kan vanuit je magazijn of vanop de werf dankzij de handscanners en Lecot Easy Scanning service. We helpen je graag om onze samenwerking verder te stroomlijnen.

 

 EDI (Electronic Data Interchange) 

EDI is de geautomatiseerde uitwisseling van elektronische gegevens tussen verschillende computersystemen. Lecot EDI zorgt voor begeleiding bij de nodige software-ingrepen zodat je die informatiestroom tussen je organisatie en Lecot compleet kan automatiseren. Zo werk je een pak sneller en efficiënter. Heb je vaak grote bestellingen bij Lecot lopen, dan bekijk je best eens de grote voordelen die EDI je kan opleveren.

Geen manuele opvolging

De hele flow van bestellingen, orderbevestigingen, pakbonnen en facturatie kan je via Lecot EDI automatiseren. Je vermijdt op die manier manuele gegevensinvoer of opvolging. De grote troeven: je wint tijd en er gebeuren geen vergissingen met foute gegevens of opvolging die blijft liggen.

Het werkt heel eenvoudig: je verstuurt vanuit je eigen systeem automatisch je bestellingen. Die belanden als orders in het systeem van Lecot. Nadat de verwerking van je bestelling ontvang je - alweer automatisch - een orderbevestiging en zie je meteen de leveringsdata in je eigen systeem. Ook de leveringsbonnen krijg je daarna in je eigen softwaresysteem.

Waarom kiezen voor EDI?

  • Optimaal voorraadbeheer
  • Automatisch bestellen en opvolgen van leveringen
  • Vergissingen vermijden
  • Efficiënte herbevoorrading
  • Geautomatiseerde goederenontvangst

 Easy Scanning 

Easy Scanning is een automatisch herbevoorradingsservice op maat. Kies je voor de Easy Scanning service, dan ontvang je een handscanner met oplaadstation die verbonden is met je computer. Als je een product wil bestellen, scan je gewoon de barcode met deze handscanner. Dat kan iedereen eenvoudig doen zowel in het magazijn als op de werf. 

Hoe werkt Easy Scanning?

Je scant de barcodelabels die je door ons laat leveren of zelf afdrukt via ons e-commerceplatform.

Na het scannen staan de producten meteen klaar in een lijst om al dan niet na goedkeuring te bestellen. De goedkeuring kan eventueel gebeuren door iemand anders die verantwoordelijk is voor de bestellingen. Super gemakkelijk!

De bestelopdracht komt via het Easy Scanning-systeem vanzelf in het Lecot e-commerceplatform terecht. Je hoeft daar alleen nog het aantal producten in te vullen en op de bestelknop te klikken om je bestelling door te geven. Als Easy Scanning-klant gaat alles extra Easy!

De voordelen van Easy Scanning

 

  • Volledig op maat
  • Georganiseerd magazijn
  • Snel en makkelijk inventarislijsten maken
  • Geen foutenmarge
  • Meteen het juiste product bestellen
  • Efficiënte opvolging en ontvangst van je bestelling

Wil je graag meer info of een demo?


 Orgadata 

De laatste jaren is de markt van de raam- en deurtechniek flink veranderd en deze veranderingen zetten nog steeds door. Denk maar aan wet- en regelgevingen zoals CE-markeringen, SKG/RC, CO2-uitstoot, Wet Kwaliteit Waarborging (WKB), luchtdicht bouwen en vooral de tendens naar automatisering en digitalisering. De automatisering in de kozijnindustrie heeft flinke stappen gemaakt. De CNC-machines zijn toegankelijker geworden voor de kleiner verwerkers, waardoor de vraag van besturing en automatisering alleen maar groter wordt. Belangrijk als men een CNC-machine aanschaft, is dat men ook investeert in aansturingsprogramma voor deze machine en kiest voor een partner die het programma kan vullen.

Hoe werkt het?

Dankzij onze Lecot Optimont databank beschikt de verwerker over een volledig op alle gangbare profielsystemen en montagematerialen afgestemde databank.

In deze module is de functie van de deuren en ramen steeds het uitgangspunt én tonen duidelijke pictogrammen/afbeeldingen in één oogopslag het type vergrendeling. In combinatie met het gekozen profielsysteem wordt automatisch het technisch juiste en passende slotsysteem (met juiste doornmaat, voorplaat en sluitplaten) geselecteerd. Calculeren, tekenen, bestellen en zelfs het aansturen van de CNC-machines gaat nu heel eenvoudig. Want naast alle commerciële informatie zoals prijzen en condities, zijn ook alle frees- en boorbewerkingen voor het bewerken van de profielen al voorgeprogrammeerd. De documentatie van de beslagleverancier is voor ons altijd leidend zodat dit zowel op papier als online te raadplegen is.

Waarom kiezen voor Orgadata?

  • Kostenbesparend
    1 databank voor beslagbevestigingsmiddelen - verbruiksmaterialen en Optimont montagematerialen
  • Overzichtelijk
    Artikelnummers van leveranciers worden altijd weergegeven
  • Klantvriendelijk
    Klant kan zelf deurpakketten maken. Hierdoor heeft men de vrijheid van opbouwkeuzes en benamingen
  • Alle selectie-onderdelen zijn visueel zichtbaar
    Bij elke selectie van een onderdeel is er altijd een afbeelidng toegevoegd
  • Raambeslagen met verschillende selectievakken voor extra toebehoren en mogelijkheden
  • Deurbeslagen compleet ingevoerd inclusief:
    Elektrische componenten, anti-paniek EN 179 en 1125, deurdrangers, scharnieren, cilinders en groot gamma deurgarnituren
  • Bewerkingen voor alle onderdelen ingevoerd
    Incl. posities draaikip sluitplaten, boringen scharnierdelen, bewerkingen toebehoren
  • Bestellingen van beslagonderdelen direct importeerbaar in onze verkoopsystemen
    Via e-commerce, EDI en mail te versturen in Excelbestand
  • Nieuwsbrief bij elke update
    Klanten krijgen bij elke update een nieuwsbrief met alle wijzigingen, aanpassingen en toevoegingen

Meer weten? Ja, ik wil meer informatie over EDI, Easy Scanning en Orgadata bij Lecot!

© Lecot 2024